Innholdsprodusent fotograferer

Økt lønnsomhet med fokus på innholdsproduksjon

Innholdsproduksjon og spredning av innhold gir økt synlighet og lønnsomhet til din virksomhet.

Formålet med å være synlig er å generere inntekter og oppmerksomhet. Innholdsproduksjon til din virksomhet vil kunne øke lønnsomheten og styrke merkevaren din, noe som gir økt verdi internt og eksternt.

Innhold

For å være synlig må man ha noe å være synlig med. Jo mer relevant innholdet er for din virksomhet og jo bedre kvalitet innholdet har, jo mer avkastning kan du få.

Publisering / spredning

Som grunnregel bør innhold publiseres på deres nettsider som Aktuelt-saker, blogg e.l. Godt innhold "premieres" av Google, og generer dermed økt synlighet for virksomheten. Videre kan innholdet, og også litt avhengig av hvilken type virksomhet du har, spres i kanaler som nyhetsbrev, sosiale medier eller i printformater. Alt innhold som spres digitalt er også positivt for søkbarheten i den relevante kanalen.

Husk også på at deres medarbeidere er den viktigste "kanalen", så god interninfo må også prioriteres.

Annonsering

Om man skal investere i annonsespredning, bør innholdet ha et konsept/en god idé/et kreativt uttak, slik at oppmerksomheten blir så optimal som mulig i forhold til investeringen.

Kanaler for annonsekjøp kan være:

  • Google søk: Kjøpe synlighet på spesifikke søkeord
  • Google Ads (Display og Discovery): Annonsesystemet til Google hvor du bl.a. kan kjøpe synlighet med Google Display-annonser. Disse gjør kampanjen din synlig på hele Google-nettverket hvor målgruppen din er, som f.eks. VG, Dagbladet, fagsider og millioner av andre nettsteder. Du kan også kjøpe synlighet via Discovery-annonser som viser kampanjen din på Google-eide plattformer som Youtube, Gmail og i Google Discovery-feed.
  • META: Kjøp synlighet mot relevante målgrupper i annonseplattformene til Facebook og Instagram
  • LinkedIn: Kjøp synlighet mot relevante målgrupper på Linkedin
  • Øvrige kanaler: F.eks. bransjenettsteder, printannonser, radio, utendørs +++

Performance-begrepet: Digital annonsering krever kontinuerlig oppfølging og tilpasning, som f.eks. bytte av tekster, bilder / video, justering av målgrupper, justering av annonsekroner per plattform etc.

Innenfor annonseringsløpet betaler en derfor inntil seks ting:

  • Idé / konsept / kreative uttak
  • Organisk publisering og spredning
  • Annonsekjøp
  • Performance
  • Rapportering

Videreutvikling

De aller fleste bransjer er i kontinuerlig og vesentlig utvikling – dette er også alle digitale medier. Vår anbefaling er derfor å investere i månedlige rapporter for analyse og evt. korrigering av videre plan.

Hva kan vi i Tenk bidra med?

Tenk Byrå kan bidra med svært mye innen innholdsproduksjon, publisering, spredning, annonsering, rapportering og videreutvikling:

  • Aktivitetsplan: Sammen med dere setter vi mål for kommende perioder, samt oppdaterer og sørger for at aktiviteter blir gjennomført
  • Idé / konseptutvikling / kreative uttak
  • Innholdsproduksjon i form av tekst / foto / film / infografikk
  • Publisering på nettsider
  • Publisering i sosiale medier og digitale kanaler
  • Nyhetsbrev: Utsendelser og administrasjon av e-postmarkedsføring
  • Annonsekjøp
  • Performance
  • Rapportering
  • Videreutivkling: For å få best mulig "Return of Investment"

Øvrige aktiviteter vi leverer behov: Strategi, internkommunikasjon, design, nettsider og andre digitale løsninger, print, messemateriell, profilartikler, events m.m.

Tenk Byrås innholdsmodell:

Tenk Byrå innholdsoversikt
Tenk prosess

Starte et prosjekt eller bare ta en prat?

Start et prosjekt eller bare ta en prat?

Andre artikler
du kanskje vil lese

Tenkbyrå logo med outline Trenger du å tenke tanker du ikke har tenkt før? Ta kontakt