Formålet med å være synlig er å generere inntekter og oppmerksomhet. Innholdsproduksjon til din virksomhet vil kunne øke lønnsomheten og styrke merkevaren din, noe som gir økt verdi internt og eksternt.
For å være synlig må man ha noe å være synlig med. Jo mer relevant innholdet er for din virksomhet og jo bedre kvalitet innholdet har, jo mer avkastning kan du få.
Som grunnregel bør innhold publiseres på deres nettsider som Aktuelt-saker, blogg e.l. Godt innhold "premieres" av Google, og generer dermed økt synlighet for virksomheten. Videre kan innholdet, og også litt avhengig av hvilken type virksomhet du har, spres i kanaler som nyhetsbrev, sosiale medier eller i printformater. Alt innhold som spres digitalt er også positivt for søkbarheten i den relevante kanalen.
Husk også på at deres medarbeidere er den viktigste "kanalen", så god interninfo må også prioriteres.
Om man skal investere i annonsespredning, bør innholdet ha et konsept/en god idé/et kreativt uttak, slik at oppmerksomheten blir så optimal som mulig i forhold til investeringen.
Kanaler for annonsekjøp kan være:
Performance-begrepet: Digital annonsering krever kontinuerlig oppfølging og tilpasning, som f.eks. bytte av tekster, bilder / video, justering av målgrupper, justering av annonsekroner per plattform etc.
Innenfor annonseringsløpet betaler en derfor inntil seks ting:
De aller fleste bransjer er i kontinuerlig og vesentlig utvikling – dette er også alle digitale medier. Vår anbefaling er derfor å investere i månedlige rapporter for analyse og evt. korrigering av videre plan.
Tenk Byrå kan bidra med svært mye innen innholdsproduksjon, publisering, spredning, annonsering, rapportering og videreutvikling:
Øvrige aktiviteter vi leverer behov: Strategi, internkommunikasjon, design, nettsider og andre digitale løsninger, print, messemateriell, profilartikler, events m.m.