Vårkampanje for GTS 300.

Importøren av Vespa ønsket å selge ut et antall modeller før lansering av nye, og vi fikk i oppgave å kjøre en kampanje i sosiale medier.

Importøren av Vespa i Norge ønsket å selge 50 stk Vespa GTS i løpet av to måneder, før de nye modellene ankom lageret. Vi fikk i oppgave å lage kampanjen i sosiale medier og hjelpe lokale forhandlere med å booste salget.

Vespa Annonse

Med lang erfaring på kunden visste vi mye om hvilke kanaler som fungerer for denne målgruppen, og valgte derfor å bruke Snapchat, Facebook og Instagram som kanaler. I tillegg lagde vi en kampanjeside og informasjonsskriv til alle forhandlerne.

For å oppnå målet var vi avhengig av å informere alle forhandlerne av Vespa, slik at de kunne skape engasjement og salg i butikkene. Vi konsentrerte kommunikasjonen rundt Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Gjøvik.

Statistikk

I kampanjeperioden fikk vi 3864 klikk på Snap, 3686 klikk på Facebook og 2190 klikk på Instagram. Vi økte trafikken til nettsiden i perioden, sammenlignet med 2018 tall, med 21% og fikk 11 000 klikk til nettsiden. Og hovedmålet om å selge 50 Vespa GTS300 ble nesten nådd med hele 45 solgte scootere!

Andre prosjekter
du kanskje vil lese

Reflekt

Jobb når du vil, hvor du vil og hvor mye du vil som helsepersonell i Reflekt.

Les mer

Starte et prosjekt
eller bare ta en prat?

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Nettleseren din støttes ikke lenger

Bytt til en annen for å få tilgang til nettsiden våres.