Importøren av Vespa i Norge ønsket å selge 50 stk Vespa GTS i løpet av to måneder, før de nye modellene ankom lageret. Vi fikk i oppgave å lage kampanjen i sosiale medier og hjelpe lokale forhandlere med å booste salget.
Med lang erfaring på kunden visste vi mye om hvilke kanaler som fungerer for denne målgruppen, og valgte derfor å bruke Snapchat, Facebook og Instagram som kanaler. I tillegg lagde vi en kampanjeside og informasjonsskriv til alle forhandlerne.
For å oppnå målet var vi avhengig av å informere alle forhandlerne av Vespa, slik at de kunne skape engasjement og salg i butikkene. Vi konsentrerte kommunikasjonen rundt Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Gjøvik.
I kampanjeperioden fikk vi 3864 klikk på Snap, 3686 klikk på Facebook og 2190 klikk på Instagram. Vi økte trafikken til nettsiden i perioden, sammenlignet med 2018 tall, med 21% og fikk 11 000 klikk til nettsiden. Og hovedmålet om å selge 50 Vespa GTS300 ble nesten nådd med hele 45 solgte scootere!