For å gi flest mulig et inntrykk av hvordan livet på en Vespa Elettrica er ønsket vi å bruke mikroinfluensere. Med et begrenset budsjett så vi at dette kunne være en godt egnet kanal. Sammen med Inzpire Me fant vi 6 mikroinfluensere som sammensvarte med merkevarens verdier.
Vespa appellerer spesielt til en målgruppe som er opptatt av design og derfor var det naturlig å velge influensere som tar bilder og video av høy kvalitet. Vi endte opp med å kjøre et løp med 6 innholdsprodusenter.
Målet med kampanjen var å skape økt kjennskap til Vespa Elettrica, samt. få innhold av høy kvalitet som vi kunne bruke i markedsføring gjennom året.
De seks innholdsprodusentene som ble valgt produserte og delte til sammen 55 instagram-poster og stories til 100 000 følgere. Totalt ga kampanjen 166 900 visninger. Med et begrenset budsjett var dette svært gode resultater. Ikke minst fikk vi mye innhold gjennom bilder og video av svært høy kvalitet som vi kunne bruke i digitale kanaler. Det beste av alt: Importøren fikk dette året tømt sitt lager for Vespa Elettrica.