Vi skaper månedlig innhold for økt SEO og trafikk til nettsidene, samt digital annonsering for Varmeøkonomi. Ved å jobbe aktivt med langsiktig merkevarebygging, oppbygging av interesse og forventning over flere kanaler i kampanjeperioder, i tillegg til salgsutløsende kampanjer, opplever kunden riktig trafikk til rett tid gjennom hele året.
I 2020 hadde Varmeøkonomi en boost i omsetning grunnet Covid-19 og økt interesse for hus og hjem. Vi forventet derfor ikke en like stor omsetning da vi gikk inn mot Black Friday i 2021. Vi besluttet dermed å ikke øke budsjetter for annonsering, men holde oss på tilnærmet samme nivå. Dog begynte vi tidlig med å øke oppmerksomhet rundt Varmeøkonomi, inspirere og skape interesse for å bygge opp volum av besøkende til nettsiden før vi gikk i gang med kampanje på Black Friday.
Kampanjen var svært vellykket og salgsresultatet overgikk 2020, og dermed også kundens og vår forventing. Antall besøkende på nettsiden var 4x normalen og øktenes varighet mangedoblet seg, samtidig som fluktfrekvensen gikk drastisk ned. Det digitale salget for november endte med 10x mer enn normal måned. Den digitale omsetningen på 2,5 millioner på få dager var mer enn 3x omsetning i tilsvarende periode i 2019, samt godt over omsetning i 2020 – med samme budsjetter.