Det har aldri vært enklere å bli lurt.

Kampanje_faktafake_1400x1000px

Mediebildet blir stadig mer tabloid og begreper som "fake news" er noe de fleste kjenner til. I dette landskapet ønsket Fagpressen å synliggjøre sin unike posisjon.

Fagpressen_desktop_mobil2

Hvem skal du stole på? Konkurransen om din oppmerksomhet har aldri vært større, samtidig blir det stadig mer krevende å skille «fake» fra fakta.

Målet med kampanjen var å gjøre Fagpressens posisjon som en kilde til godt journalistisk håndverk og faglig bredde mer kjent. Medlemmene av Fagpressen har redaksjoner som har kompetanse og tid til å gå i dybden – og sikrer på den måten grundig, uavhengig journalistikk og 100 prosent fakta. 

landingsside-3
På landingssiden var det en test der man kunne sjekke sine egne ferdigheter i å skille sanne fra usanne nyheter.

Kampanjen gikk på print og som bannerannonser i Fagpressens egne medier.

Starte et prosjekt
eller bare ta en prat?

Andre prosjekter
du kanskje vil lese

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Nettleseren din støttes ikke lenger

Bytt til en annen for å få tilgang til nettsiden våres.