Det har aldri vært enklere å bli lurt.

Fagpressen
Kampanje_faktafake_1400x1000px
Konsept
Annonser
Mediebildet blir stadig mer tabloid og begreper som "fake news" er noe de fleste kjenner til. I dette landskapet ønsket Fagpressen å synliggjøre sin unike posisjon.
Fagpressen_desktop_mobil2

Hvem skal du stole på? Konkurransen om din oppmerksomhet har aldri vært større, samtidig blir det stadig mer krevende å skille «fake» fra fakta.

Målet med kampanjen var å gjøre Fagpressens posisjon som en kilde til godt journalistisk håndverk og faglig bredde mer kjent. Medlemmene av Fagpressen har redaksjoner som har kompetanse og tid til å gå i dybden – og sikrer på den måten grundig, uavhengig journalistikk og 100 prosent fakta.

landingsside-3

På landingssiden var det en test der man kunne sjekke sine egne ferdigheter i å skille sanne fra usanne nyheter.

Kampanjen gikk på print og som bannerannonser i Fagpressens egne medier.

Tenkbyrå logo med outline Trenger du å tenke tanker du ikke har tenkt før? Ta kontakt

Andre prosjekter
du kanskje vil lese