Det har aldri vært enklere å bli lurt.

Kampanje_faktafake_1400x1000px

Mediebildet blir stadig mer tabloid og begreper som "fake news" er noe de fleste kjenner til. I dette landskapet ønsket Fagpressen å synliggjøre sin unike posisjon.

Fagpressen_desktop_mobil2

Hvem skal du stole på? Konkurransen om din oppmerksomhet har aldri vært større, samtidig blir det stadig mer krevende å skille «fake» fra fakta.

Målet med kampanjen var å gjøre Fagpressens posisjon som en kilde til godt journalistisk håndverk og faglig bredde mer kjent. Medlemmene av Fagpressen har redaksjoner som har kompetanse og tid til å gå i dybden – og sikrer på den måten grundig, uavhengig journalistikk og 100 prosent fakta. 

landingsside-3
På landingssiden var det en test der man kunne sjekke sine egne ferdigheter i å skille sanne fra usanne nyheter.

Kampanjen gikk på print og som bannerannonser i Fagpressens egne medier.

Andre prosjekter
du kanskje vil lese

Reflekt

Jobb når du vil, hvor du vil og hvor mye du vil som helsepersonell i Reflekt.

Les mer

Starte et prosjekt
eller bare ta en prat?

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Nettleseren din støttes ikke lenger

Bytt til en annen for å få tilgang til nettsiden våres.