TENK vant ANFO Effekt

Økte omsetningen med 72 prosent

Honda MC og TENK vant ANFO Effekt for snuoperasjonen av markedsføringen som økte omsetningen med 72 prosent.

Blant 29 innsendte case i kategorien Smart Multi, utmerket Honda MC seg med en solid snuoperasjon under ANFO Effekt i 2016.

Premieutdelingen foregikk på VIPPA på Vippetangen i regi av ANFO Effekt, og rekordantallet 119 case var sendt inn i konkurransen, fordelt på fem kategorier. Honda MC har samarbeidet med Tenk siden årsskiftet 2014/2015. Samarbeidet har så langt gitt solide resultater.

Skjermbilde-2022-02-01-kl.-13.13.18

Tok riktige valg

Juryens samlede begrunnelse for deres premiering av caset “BEST TIL LANDS – Honda MC økte omsetningen med 72 prosent I ett tøft marked”, var:

“Her er det uten tvil gjort en del endringer som har gitt gode resultater. Caset fremstår som en solid snuoperasjon hvor man har tatt en del riktige valg med tanke på fokus og virkemiddelbruk. Man har sett på hele marketingmixen, blant annet prioriteringer av fokusmodeller og forhandlerapparat,  og sannsynliggjort ROI noe som styrker dette caset vs. mange andre bidrag.

Til tross for gode resultater når ikke caset pallplass da endringene og virkemiddelbruken er noe «basic». Vi ønsker allikevel å fremheve caset da det viser verdien av selv det som for mange kan virke som åpenbare endringer. Endringer mange fortsatt har til gode å gjøre.”

– Vår markedsføring skal skape resultater

AS Kellox er eneimportør av Honda MC i Norge og har vært en aktør i det norske MC-markedet siden 1959, et marked som omfatter motorsykler fra 150 kubikk og oppover. Totalmarkedet for MC er 4 500 sykler per år. Distribusjon og salg for Honda MC skjer gjennom et landsdekkende forhandlernett.

I 2014 la AS Kellox ned markedsavdelingen sin. Etter en byråkonkurranse ble TENK valgt som samarbeidspartner.

– Markedet er tøft, sesongbetont og har en etablert konkurransesituasjon. Det er utfordrende å øke omsetningen og ta markedsandeler. Likevel klarte Honda MC å øke markedsandelen fra 12 til 14 prosent og øke omsetningen med 72 prosent på ett år. Det er strålende resultater, sier rådgiver Svein Vekterli i TENK.

– Vår markedsføring skal skape resultater. Vi skal binde salg og markedsføring sammen i en rød tråd slik at kundene når sine mål, legger Vekterli til.

Andre artikler
du kanskje vil lese

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Nettleseren din støttes ikke lenger

Bytt til en annen for å få tilgang til nettsiden våres.