Hvorfor skal kundene dine velge ditt produkt eller din tjeneste? En strategiprosess handler om å finne og definere det som kan trigge målgruppen. Strategi er selve grunnmuren til markedsføring, både på kort og lang sikt.
Sentralt i strategiarbeidet står målgruppeinnsikt. Kunnskap om og innsikt i målgruppen er avgjørende for at vi skal lykkes med markedsføringen. Vi ser også på konkurrentene, markedet, utfordringer og erfaringer. Vi starter ofte strategiprosessen med en workshop sammen med kunden for å høste av erfaringer og innsikt som finnes.
Før kreatørene i TENK går i gang med det kreative arbeidet, bør vi definere et konsept for produktet, selskapet eller tjenesten. Med et konsept i bunn, kan vi jobbe helhetlig med kommunikasjon på alle flater for å nå virksomhetens mål.
I TENK har vi rådgivere med spisskompetanse på salgsutvikling. Som et ledd i vårt helhetlige arbeid med kunder, inngår også prosessen rundt operativt salg. Derfor har vi utarbeidet ulike interne salgs- og opplæringsmetoder for flere av våre kunder. Salg og markedsføring henger tett sammen. Skal man lykkes med det ene, må man også lykkes med det andre.