Elektrikerkjeden leverer tjenester innenfor produktkategorier som smarthus, belysning, varme og elbillading. Elkonor var relativt ukjent for mange, men ønsket skape økt kjennskap til kjeden og samtidig drive trafikk til hver enkelt elektriker.
Vi jobbet med annonsering og organisk innhold over tid. Dette ga resultater i form av økt kjennskap og et stadig økende antall leads på nettsidene.
Suksesskriterier for organisk vekst
Gjennom et langsiktig samarbeid kunne vi sakte, men sikkert jobbe mot vekst. Dette var med på å skape suksessen:
- Søkeordsstrategi med utgangspunkt i produktområdene
- Analyse av SEO-potensialet underveis
- Kontinuerlig produksjon av relevante og aktuelle artikler på nettsidene
- Bruk av video i artikler
- Annonsering som ga ekstra trafikk inn til sidene
- Innholdskampanjer i samarbeid med leverandører
.gif)
Resultater
Det første året økte trafikken fra organisk søk med over 70 prosent. Deretter har den årlige veksten ligget på 50 prosent.